کاشت نهال اصلاح شده در تربت حیدریه، نقده و کوار

کاشت نهال اصلاح شده در تربت حیدریه، نقده و کوار

کاشت نهال اصلاح شده در تربت حیدریه، نقده و کوار

سه شهر نام برده شده کشاورزی و باغداری از رونق بالایی برخوردار بوده و کاشت انواع نهال به خصوص نهال‎های سردسیری در این شهرها در مقدار بسیار بالا صورت گرفته است و به علت وجود آب و هوای بسیار سرد و یخبندان در این مناطق کاشت انواع نهال بخصوص نهال گردو و بادام و نهال میوه سردسیری در مقدار بالا صورت گرفته و این نهال‏ها دارای رشد بسیار بالا بوده و هر ساله مقدار زیادی محصولات تولید کرده و به فروش می‎رساند و با این حساب کاشت نهال در این مناطق کار ارزشمند و مفیدی است.

فقط ذکر این نکته ضروری است که برای کاشت نهال ابتدا باید ارقام و نژادهای مناسب با شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه کاشت را انتخاب کرد و پس از تحقیقات لازم در رابطه با نحوه کاشت و پرورش آن نهال اقدام به کاشت در محلی مناسب نمود که شرایط کافی و لازم برای رشد نهال مورد نظر شما مثل آب و هوا، خاک، آب و دما را داشته باشد و بتواند به خوبی رشد و محصولات مرغوب و درجه یک همراه با کیفیت بسیار بالا را به تولید و فروش برساند.

کاشت نهال اصلاح شده در تربت حیدریه، نقده و کوار

خرید نهال در تربت حیدریه

تربت حیدیه یک شهرستان بسیار زیبا از استان خرسان رضوی بودهکه دارای آب و هوا و اقلیم سرد و کوهستانی است این شهرستان زمستان‎هایی بسیار سرد همراه با برف و یخبندان داشته و تابستان‏های آب هوا معتدل و نسبتا گرم است برای خرید نهال در تربت حیدریه از بهترین نهالستان در تربت حیدریه می‏توانید به راحتی خرید کنید اما راه دوم برای خرید نهال در تربت حیدریه به غیر از خرید از نهالستان در تربت حیدریه خرید آنلاین از نهالستان‏ها و مراکز بزرگ فروش نهال در سرتا سر کشور است.

حال برای خرید نهال در تربت حیدریه به صورت آنلاین ابتدا به سایت نهالستان رفته مثل نهالستان برتر نهال که اولین و معتبرترین نهالستان در تربت حیدریه و سایر شهرها و شهرستان‎ها است و این نهالستان دارای تمامی ارقام نهال مناسب هر منطقه از کشور ایران است.

خرید نهال در نقده

برای خرید نهال در نقده هم می‏تونید به نهالستان در نقده و یا نهالستان‏های بزرگ استان آذربایجان غربی مراجعه کنید که زمان زیادی را از شما خواهد گرفت و یا اینکه برای خرید نهال در نقده هم به صورت اینترنتی از نهالستان‏های بزرگ و بنام کشور همجون برتر نهال ارقام نهال خود را تهیه کنید که این کار مناسب‏تر از خرید نهال در نقده به صورت مراجعه به نهالستان در نقده است زیرا هم با قیمت مناسب‏تر و هم پایین‏تر همراه با کیفیت بالاتر می‏توانید ارقام نهال مورد نظر خود را تهیه و مشغول کاشت آن شوید.

خرید نهال در کوار

کوار یکی از شهرستان‏های استان زیبای فارس در 25 کیلومتری شهر شیراز است آب و هوای این منطقه غالبا سردسیری بوده و ارقام نهالی که برای خرید نهال در کوار انتخاب میشوند و در نهالستان در کوار در حال کاشت و پرورش هستند ارقام نهال سردسیری بوده که بسیار مقاوم در برابر سرماو یخبندان در فصول سرد سال در این منطقه خوش آب و هوا می‎باشند.

خرید نهال در کوار اگر از نهالستاندر کوار انجام گیرد کمی زمان بر و دارای مقدار بالاتری نسبت به نهالستان‏های مطرح کشور است زیرا اکثر نهالستان در کوار خود واسطه بوده و بعد از خرید نهال در کوار نهال شما را از مراکز بزرگ فروش نهال سفارش داده و هم مدت زمان زیادی طول کشیده تا به دست شما برسد و هم اینکه نهال شما از قیمت بیشتری برخوردار است و این کار میزان سوددهی و درآمد شما باغدار عزیز را کاهش خواهد داد.

آیا کاشت نهال در تربت حیدریه، نقده و کوار حالت اقتصادی دارد؟

کاشت هر نهالی در این مناطق از حالت اقتصادی برخوردار نخواهد بود زیرا ارقام نهال گرمسیری و ان دسته از نهال‏ها که دارایمقاومت کمی در برابر سرما بوده در این مناطق دوام نیاورده و به زودی از بین خواند رفت و ضرر بزرگی هم به شما و باغتان متحمل خواهند شد بنابراین دقت در انتخاب نهال در زمینه محصول دهی و کیفیت نهال حرف اول را می‏زند و در نهایت موجب رشد خوب و بسیار پر ثمر در باغ شما خواهد گشت پس در انتخاب نوع و گونه نهال در هر جایی باید دقت کرد.

برای این سه مطقه با توجه به شرایط و اقلیم مشخص در آن‏ها ارقام نهال سردسیری و مقاوم به سرما مناسب بوده و موجب پیشرفت و بالا رفتن حالت اقتصادی خواهد شد.

کاشت نهال اصلاح شده در تربت حیدریه، نقده و کوار

کلام آخر

همان طور که گفته شد در این سه شهرستان کاشت نهال به خاطر موقعیت و اقلیم بسیار مناسب بالا بوده و میزان محصولات و میوه‏های تولید شده هم بالا است و در نهایت نتیجه می‎گیریم کاشت و پرورش ارقام مناسب در این سه منطقه زیبا و خوش آب و هوا در کشور بسیار خوب و پر رونق است به شرط آن که انتخاب نهال با توجه به شرایط منطقه کاشت نهال صورت بگیرد.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393

برای کاشت نهال باید چکار کرد ؟

برای کاشت نهال، ابتدا مکان مناسبی با نور کافی و خاک مناسب انتخاب کنید. چاله‌ای به عمق و عرض دو برابر ریشه نهال حفر کنید. خاک چاله را با کود مناسب مخلوط کنید. نهال را در چاله قرار دهید، به‌گونه‌ای که ریشه‌ها به طور یکنواخت پخش شوند. خاک را به آرامی روی ریشه‌ها بریزید و فشار دهید تا هواگیری شود. آبیاری اولیه را بلافاصله پس از کاشت انجام دهید. مراقب باشید تا در هفته‌های اول، نهال به‌طور منظم آبیاری شود. همچنین، از محافظت نهال در برابر باد و آفات اطمینان حاصل کنید.